Obiekty oświatowe
Wybierz rodzaj pomieszczenia
Krok 1: Wybierz budynek > Krok 2: Obiekty oświatowe

Sale i pracownie szkolne, sale audytoryjne i wykładowe
Najważniejsze dla zdefiniowanych pomieszczeń jest zapewnienie dobrej zrozumiałości mowy. Czas pogłosu powinien osiągać podobne wartości dla większości częstotliwości.
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
dla V ≤ 120 m3 | - | T ≤ 0,6 s | - |
dla 120 m3 < V < 250 m3 | STI ≥ 0,6 | T ≤ 0,6 s | - |
dla 250 m3 < V < 500 m3 | STI ≥ 0,6 | T ≤ 0,8 s | - |
dla 500 m3 < V < 2000 m3 | STI ≥ 0,6 | T ≤ 1,0 s | - |
dla V > 2000 m3 | STI określić indywidualnie | T określić indywidualnie | - |
Najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie montaż systemu StoSilent Direct (z wykorzystaniem standardowej podkonstrukcji G/K) na całej powierzchni sufitu. Dodatkowo zaleca się montaż żagla akustycznego StoSilent Modular 230 z jednoczesnym uwzględnieniem powierzchni refleksyjnych akustycznie dla zapewnienia odpowiedniego rozprzestrzeniania się dźwięku. Takie rozwiązanie jest benefitem dla pomieszczeń, w których istotna jest harmonia akustyczna w każdej częstotliwości, to znaczy, że nie będą nadmiernie akcentowane dźwięki wysokie kojarzone z hałasem ani dźwięki niskie (efekt buczenia).

Sale w żłobkach i przedszkolach
Ze względu na wysoki poziom hałasu wytwarzanego przez dzieci zalecane jest zwiększenie chłonności akustycznej. Istotnym dla zrozumienia mowy będzie jednoczesne obniżenie czasu pogłosu.
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
- | - | T ≤ 0,4 s | - |

Świetlice szkolne, sale konsumpcyjne w stołówkach szkolnych
Ze względu na wysoki poziom hałasu wytwarzanego przez dzieci zalecane jest zwiększenie chłonności akustycznej. Istotnym dla zrozumienia mowy będzie jednoczesne obniżenie czasu pogłosu.
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
- | - | T ≤ 0,6 s | - |

Pokoje nauczycielskie
Powinniśmy zapewnić komfortowe warunki podczas prowadzonych jednocześnie przez wiele osób rozmów. Kluczową kwestią jest obniżenie hałasu
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
- | - | T ≤ 0,6 s | - |

Pracownie do zajęć technicznych i warsztaty szkolne
Hałas generowany przez narzędzia utrudnia koncentrację. Należy przede wszystkim zadbać o chłonność akustyczną pomieszczenia.
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
- | - | - | A ≥ 0,6 x S |

Szatnie w szkołach i przedszkolach
Pomieszczenia spełniające głównie funkcje komunikacyjne, ale także będące miejscem odpoczynku uczniów pomiędzy lekcjami. Największa uciążliwością jest wysoki poziom hałasu, który w czasie przerw osiąga zwykle 80-90 dBA (szkoły podstawowe). Zalecana koncentracja na poprawie chłonności akustycznej pomieszczeń.
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
- | - | - | A ≥ 0,6 x S |

Korytarze w przedszkolach i szkołach
Są to pomieszczenia o funkcji komunikacyjnej, niemniej jednak podczas przerw uczniowie przebywają głównie na korytarzach gdzie ogromny hałas powoduje zmęczenie i dekoncentrację. Należy zapewnić odpowiednią chłonność akustyczną oraz ograniczyć rozprzestrzenianie się hałasu.
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
- | - | - | A ≥ 1,0 x S |

Klatki schodowe w przedszkolach, szkołach, obiektach służby zdrowia i administracji publicznej
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
- | - | - | A ≥ 0,4 x S |

Czytelnie, wypożyczalnie oraz pomieszczenia księgozbiorów z wolnym dostępem w bibliotekach
Czytelnie są pomieszczeniami wymagającymi ciszy i skupienia. W tych pomieszczeniach należy zadbać o komfort czytelników ograniczając rozprzestrzenianie się dźwięku.
Wymagania akustyczne dla pomieszczenia
Kubatura pomieszczenia | Wskaźnik transmisji mowy | Czas pogłosu | Chłonność akustyczna pomieszczenia |
---|---|---|---|
dla H ≤ 4 m | - | T ≤ 0,6 s | - |
dla H > 4 m | - | T ≤ 0,8 s | - |